İnternet Alışverişlerine “Kara Cuma” Dopingi

İnternet Alışverişlerine “Kara Cuma” Dopingi

İnternetten kartlı ödemeler, 29 Kasım’da 1,4 milyar TL’ye ulaşarak rekor kırdı. BKM’nin açıkladığı verilere göre, 29 Kasım Cuma günü 4,7 milyar TL kartlı ödeme gerçekleşti.

Bankalararası Kart Merkezi, 29 Kasım odağındaki verilerini açıkladı. Her yıl tüm dünyada kasım ayının dördüncü perşembe gününden sonraki cuma gününe denk gelen ve Türkiye’de “Süper Cuma”, “Şahane Cuma”, “Muhteşem Cuma”, ”Bereketli Cuma” ve “Efsane Cuma” gibi isimler de verilen “Black Friday” alışveriş festivalinde mağazalar birçok ürüne indirim uygulayarak müşterilerine fırsatlar sundu.

(1) Kartlı ödemelerde yüzde 36 artış Perakendeciler, bu yıl indirim dönemini tüm haftaya yayarken alışverişlerin indirimin en fazla olduğu cuma günü yapıldığı görüldü. BKM’nin açıkladığı verilere göre, 29 Kasım Cuma günü 4,7 milyar TL kartlı ödeme gerçekleşti. Bu rakam 2018 yılının aynı gününe denk gelen cuma günüyle karşılaştırıldığında kartlı ödemelerde yüzde 36 artış görülürken; bu önemli artış, Türkiye’nin nakitsiz toplum hedefine doğru hızla ilerlediğinin önemli bir göstergesi oldu. Kartlı Ödemelerin 1,4 Milyar TL’si İnternetten 29 Kasım Cuma günü 4,7 milyar TL kartlı ödeme yapılırken, bu tutarın 1,4 milyar TL’si internetten ödemelerle gerçekleşti. Yani her 3 TL değerinde kartlı ödemenin 1 TL’si internetten yapıldı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında, bu yıl internetten kartlı ödemeler yüzde 44 oranında artış gösterirken, kartlı ödemeler içindeki internetten ödeme payı ise rekor kırarak yüzde 30 seviyesine ulaştı. Alışverişin En Fazla Olduğu Zaman: 14.00-16.00 Kullanıcılar alışverişe gecenin ilk saatlerinden itibaren başlarken, 29 Kasım Cuma günü internetten yapılan kartlı ödemelerin en yoğunlaştığı saat dilimi 14.00-16.00 oldu. Bu saat aralığında tüm gün boyunca internetten yapılan kartlı ödemelerin yüzde 18’i yani 5’te 1’i gerçekleşti. İnternetten ödemelerin yoğunlaştığı bir diğer saat dilimi 16.00-18.00 olurken, ödemelerin gün içinde öğleden sonra yoğunlaştığı görüldü. (1) “Kara Cuma”nın Gerçek Kazananları: Markalar ve Mecralar İndirimli Cuma sadece tüketicinin yüzünü güldürmedi. Dev kampanyalarını tüketiciye ulaştırmak isteyen markalar, deyim yerindeyse reklam gösterilmedik mecra bırakmadı. İster açıkhava, ister TV, ister sosyal medya ya da display alan olsun, tüketicinin kafasını çevirdiği her yerde bir “Kara Cuma” reklamı yer aldı. Bu da bir süredir ekonominin yavaş seyri nedeniyle istediği hacmi yakalayamayan medya yayıncılarına yaradı. İlgili kampanyalar daha çok e-ticaret siteleri tarafından hazırlandığı için, bütün bu platformlar arasında dijital kanal ve özellikle sosyal medya ön plana çıktı. Dijital reklam rekabeti mobil ve PC tüm sosyal medyada verebilen Gemius Adreal, ilgili haftada PC’de tüm mecralar, mobilde ise YouTube, Facebook ve Instagram uygulamasında en fazla erişime sahip ilk 5 markayı raporladı. Listenin tepesinde Trendyol bulunuyor. Kara Cuma’nın trafik rekabetini anlamak için dijital reyting ölçümlemesinin adresi IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’na odaklanıyoruz. İlgili haftada internet kullanıcılarının tercihi olan ilk üç site; trendyol.com, gittigidiyor ve morhipo.com olmuş. İndirimin kişiye özel olanı makbuldür! Arçelik Pazarlama online ticarette yeniliklerine devam ediyor. 12 Aralık itibariyle devreye giren «Davranışsal Hedefleme – Anlık İndirim Kuponu» geliştirmesi ile web sitelerimizi ziyaret eden müşterilere önceden kurgulanmış indirimler için kişiye özel indirim kuponu gösterimi yapılabilecek. Sözgelimi aynı ürün kategorisinden 3 farklı ürüne bakmış bir ziyaretçiye bu ürün kategorisinde geçerli indirim sunulabilecek. Ziyaretçiye kişiye özel unique kupon gösterilebilecek, bu sayede de şüpheli işlem riski minimize edilebilecek. Bu indirim kuponları web sitelerimizde ve yetkili satıcılarımızda geçerli olabilecek. Yeni yetkinliğimizin teşkilatlarımıza bol satışlar getirmesini dileriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir